- Untuk renungan kita bersama... Insyallah. | macam2macamadadisini.blogspot.com
Free Auto Backlink

macam-macam ada di sini

Assalamua'laikum semua///


Terima Kasih kepada semua visitor & follower yg tak jemu2 singgah kat blog saya ni....lawatlah selalu, InsyaAllah saya akan melawat semua visitor & follower saya setiap hari. Terima kasih sekali lagi

alang2 dah singgah, follow jelah!!!

Create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

Al-Quran

Friday, July 9, 2010

Home » » Untuk renungan kita bersama... Insyallah.

Untuk renungan kita bersama... Insyallah.

Dari manuscript lama yang tercatat di atas
kulit kambing yang dijumpai berkurun masihi di sebuah negara "middleeast".
orang yang menulis tidak dapat dikesan. Ini adalah sesuatu yang
harusdirenung dan difikirkan bersama bukan setakat baca dan lupakan,
harapkita semua dapatmengelakkan diri kita terjatuh dalam golonggan seperti
dalam manusript dibawah. Amin

Seorang nasrani berkata, " saya amat bersyukur kepada Allah
walaupun saya dilahirkan dalam bangsa nasrani. Ini kerana
saya lebih mulia dari bangsa Majusi.

Seorang majusi pula berkata, "saya juga
berasa amat bersyukur
kepadaAllah walaupun saya dilahirkan dalam bangsa
Majusi. Ini kerana sayalebihmulia dari orang kafir

* Cuba kita meneliti dua perbualan diatas,
kita dapati kedua-dua kafir tidak mengaku mereka kafir
dan mereka saling bandingkan dengan orang kafir...
cuba kita lihat pula apa orang kafir kata...

Seorang kafir pula berkata, "saya juga rasa
bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan kafir.
Ini kerana kafir lebih mulia dari dilahirkan sebagai anjing.

Anjing pula berkata, " saya juga bersyukur kepada Allah
walaupun saya dilahirkan sebagai anjing.
Ini kerana anjing lebih mulia dari
dilahirkan sebagai babi.

* Mari kita teka apa kah kesudahan perbualan
ini, dan cuba kita teka apakah yang babi akan kata
dan siapakah yang babi akan bandingkan dengan dia...

Babi pula berkata, "saya juga bersyukur
kepada Allah walaupun saya dilahirkan sebagai seekor babi.
Ini kerana saya lebih mulia dari manusia yang tidak solat".

Ini adalah sebuah manuscript yang memberi
kesedaran kepada umat Islam yang masih tidur dan juga
umat yang selalu membandingkan diri mereka
dengan insan yang lebih buruk dan lemah dari mereka.
Jika ini berterusan, umat Islam tidak akan maju. Tercatat didalam
Al-Quran, bahawa umat islam yang meninggalkan solatnya
akan menjadi semakin banyak dan lumrah pada akhir zaman...
adakah ini akan berlaku atau sedang berlaku atau telah berlaku?

Sesungguhnya mati itu adalah benar neraka itu adalah benar
dan
syurga itu adalah benar...

maha suci ALLAH.
ALLAHUAKHBAR!!!

0 comments:

Post a Comment

-

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Pages