- Mengurangkan kesan melecur dan sakit terkena panas | macam2macamadadisini.blogspot.com
Free Auto Backlink

macam-macam ada di sini

Assalamua'laikum semua///


Terima Kasih kepada semua visitor & follower yg tak jemu2 singgah kat blog saya ni....lawatlah selalu, InsyaAllah saya akan melawat semua visitor & follower saya setiap hari. Terima kasih sekali lagi

alang2 dah singgah, follow jelah!!!

Create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

Al-Quran

Wednesday, June 23, 2010

Home » » Mengurangkan kesan melecur dan sakit terkena panas

Mengurangkan kesan melecur dan sakit terkena panas

Ini petua yg aku sendiri secara x sengaja dari pengalaman aku ke kedai membeli barang dapur. Sebaik saja keluaq dari kedai kaki aku terkena ekzos motor yg panas. Ada orang bgtau bila terkena ekzos panas cepat2 sapukan minyak petrol tapi dlm keadaan kelam-kabut sakit aku ternampak "planta" dlm raga motor yg aku baru beli tadi then aku terus ambik dan sapu kat betis aku yg terkena ekzos panas.
Alhamdulillah sakit aku berkurangan malah kulit aku x mengelembung akibat melecur. Aku terus sapukan sehingga kulit kesan lecur tu menjadi kering dan dlm beberapa hari saja kulit tersebut kering dan boleh dikoyak keluar.
Seterusnya aku sapukan masa terkena air panas dan juga minyak masak panas dan Alhamdulillah juga berkesan.
Selamat mencuba.

0 comments:

Post a Comment

-

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Pages